פריימים ראשונים מסרט אנימציה קצר הבודק את הקשר בין חיי משפחה נורמטיבים, יום יומיים, לתחושת זרות.
ההשראה לסרט לקוחה מאלבומי תמונות משפחתיים. הוא מציג יממה בבית פרברי מצוי ומייצר דיסאונציה בין התנהלות שיגרתית לחוסר נוחות.
הפרויקט נעשה כפרויקט גמר לתואר שני בתקשורת חזותית ב־Royal College of Art, London
וואו, צמד פריימים חזקים. האם אלו איורים?
איך מגיעים לאופי כזה של איורים?
הי טליה, תודה רבה.
זה אכן איורים. אני מרכיבה בטכניקה של קולג' את האיור מעשרות לפעמים מאות תמונות שונות.
מעניין מאוד. איך אחר כך זה הופך לאנימציה אם זה קולאז'?
הרבה מרכיבים של הקולאז' הם וידאו. וגם בעזרת המון אפטר אפקטס :-)
מאד מרשים. מעניין אותי האם את מתייחסת תיאורטית, לאור הטקסט שלך למושג ה-Uncanny? כשקראתי את הטקסט מיד הרגשתי צורך להחליף את צמד המילים "חוסר נוחות" ב-Uncanny (במקור Unheimlich, Unhomely).
הי אבנר. בטקסט המקביל באנגלית השתמשתי במושג ואחת המטרות שלי בעבודה היא לייצר את תחושת ה – Uncanny. למעשה לא מצאת לו מקבילה מדויקת בעברית ולכן כתבת "חוסר נוחות", נחמד לראות שלמרות שלא ציינת זאת במפורש, דווקא המילה הזו עלתה לך בראש.
נחמד גם לי :) לגבי תרגום Uncanny – אף פעם לא הצלחתי. הכי קרוב שהגעתי אליו זה באמת אולי "תחושת חוסר נוחות ואיום".
ביקרתי באתר שלך וממש התרשמתי… סחטיין ענק, ותביאי לאנטייטלד עוד עבודות :)
קראו עוד: http://untitled.org.il/?p=4689#comments-end#ixzz18aZMlQhY
איזה יופי, זה מרגש ממש.
מחכה לסרט.
תיאוריה לגבי התעוררות של תחושות Uncanny בדמויות אנושיות פותחה בשנות ה-70 בתחום הרובוטיקה על ידי חוקר בשם Mori. הוא קרא לה "The Uncanny Vally".
בתמצית – אנחנו שואפים ליצור דמיון בין הדמות המיוצגת לבין דמויות אנוש אמיתיות. ככל שנתקדם יותר בדמיון לדמות האדם תהיה לנו תחושה נוחה יותר עם הדמות המיוצגת – אלא שאז קורה הבלתי צפוי. כאשר הדמות המיוצגת מאד מאד דומה לדמות אנושית – פתאום יש "עמק" – נפילה חזקה בקשר שלנו אל הדמות – היא מעוררת בנו תחושת אי-נוחות. דוגמא לכך הם תצלומים מעובדים בהם יש סימטריה מושלמת בפנים של הדמות (סימטריה שלעולם אינה קיימת באדם אמיתי). דוגמא נוספת הם סרטי CGI בהם יש ניסיון להגיע לסופר-ריאליזם של הדמות האנושית – לדוגמא Final Fantasy או Beowulf.
וראו:
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley
תודה רבה יעל :-)
אבנר- זה מאוד רלוונטי לעבודה שלי ואני בהחלט אחשוב על זה בטיפול שאני יעשה לדמויות. את האמת זה מסדר לי הרבה דברים בראש. תודה רבה