אברהם קורנפלד

בכל ערב אני חוזר הביתה כשברשותי שלל –
פיסות זמן וחויות של אנשים זרים, שבעקבות הבזק־אור מכני מתורגמות לטריליוני פיקסלים משועתקים.
חלקיקי שניות שלא שייכים לי הופכים לבעלותי החוקית הערמומית.
ואפילו לא יצרתי דבר.

  1. 1
    יום חמישי 02.08.2012, 0:01

    התחלתי לכתוב תגובה, ואז התבוננתי שוב בפנים של הילד ומחקתי את מה שכתבתי.
    זה נכון, פיסות הזמן האלה לא שייכות לך, אבל מצד שני הן שייכות רק לך. אם לא היית יוצר את הקיבוע של הדימוי באותו רגע, לא היה אותו.
    בעוד 5 שנים, סביר להניח שתוכל באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים לפנות אל האנשים שצילמת בפייסבוק ולהציע להם את הצילומים. האם היית מעניק להם אותם? מוותר על הזכויות שלך ביצירה?

  2. 2
    יותם ה.
    יום חמישי 02.08.2012, 4:19

    אבנר, סתם לידע כללי –
    הטכנולוגיה כבר קיימת היום, אך היא לא מיושמת מסיבות של הרשאות משתמשים ושמירה על פרטיוּת.
    (חברת פייס.קום הישראלית המפתחת טכנולוגיית זיהוי פנים כזו נרכשה לא מזמן ע"י פייסבוק).

  3. 3
    יום חמישי 02.08.2012, 17:27

    היי יותם,
    השאלה של קיימת/לא קיימת היום לא לגמרי ברורה. מצד אחד פייסבוק וגם פיקאסה מציעים לך לתייג פנים מתוך רשימת החברים, מצד שני זה לא אותו סדר גודל של בעיה כשמדובר בכמה מאות חברים לעומת כמה מיליארדי אנשים. וגם כשהן מציעות – הן הרבה פעמים טועות. שמעתי גם על פייס.קום, אבל שוב, לא ברור בדיוק באיזה שלב הם נמצאים. קצת כמו עם הגרעין האיראני. אני אישית מעריך שלארגוני ביון יש כרגע את הטכנולוגיות הכי מתקדמות בתחום (מעקב אחרי אנשים בשדות תעופה וכו'), ושלתאגידים יקח עוד זמן להגיע למוצרים שיעבדו טוב. בכל מקרה, אני מאד מוטרד מהיום בו זה יגיע.

  4. 4
    יותם ה.
    יום חמישי 02.08.2012, 18:01

    אני מדבר מהיכרות עם התחום :)
    הטכנולוגיה קיימת ואחוזי ההצלחה שלה גבוהים מאוד. לא סתם פייסבוק שילמו 60 מליון דולר עבוד פייס (קיימות גם חברות מתחרות עם מוצרים דומים.) בזמנו היה אפשר להוריד את אפליקציית הצילום של פייס ולהתרשם מהזיהוי, אבל לאחרונה פייסבוק הורידו אותה מהאפ סטור.
    לגבי עיבוד מליארדי אנשים – הסיבה היחידה שכרגע לא ניתן לבצע את זה בזמן אמת היא כוח חישוב. הסיבה שהזיהוי מוגבל לחברים בלבד נובעת, כפי שציינתי, מסיבות של חדירה לפרטיות, הסכמי שימוש ואספקט המכונה creepiness factor.