את כילי קורן

מחשבות על קסם

מחשבות על קסם מאיצות את התפוגגותו. גם במחשבה הוא מופיע באופן בלתי צפוי ולא מתנהג כאיורו של הגיג. וותיקי תעשיית הקסמים—הארנב הלבן, היונה, המטפחת והמסור—צפויים ותמיד מספקים את הסחורה ללקוחות הז'אנר. כפיות ושעונים – קסמים אינטראקטיביים למיטיבי לכת. לא אקט מקסים ולוקה בחוסר משמעותי של פיגמנט הקסם. איזה צורה יש לקסם? איך הוא נראה? הוא בועתי? אטום? שקוף? גדול? קטן? בינוני? יש קסם בינוני? לא ממש התגלמות של הקסם אבל עם בועות ציפה של יציאת אויר – המפנה מקום ללידתו של אחד.

אולי הקסם הוא התוצאה של מחשבות חוזרות ונשנות שמהלכות קסם על פני השומעים – חייבות להלך קסם כי זה מה שמטעין אותן בקסמיותן. לא בתוך נשמתם אבל בהחלט ב"ראיה" על פני הקרנית החיצונית של העין – חזיונות שנעלמים עם הגעתם לעין ההתרחשות, למוקד העדשה. כששתי הקרניים, הקעורה והקמורה, יחלפו זו על פני זו – יוסתר הקסם ואפילו לא יישאר כחותמת כתומה, סגולה, כחולה ושחורה על עפעפיים עצומות מול השמש.

יכול להיות שהקסם הוא פתרון אנושי, מקטגורית האלוהות, להנצחתם של תמות חוצות תרבות, על מאבקו הבלתי מתפשר של היחיד מול הציווי החברתי. או של חברה מול איתני הטבע. סימון של הצלחה בלתי אפשרית מול כוחות חזקים. האנושות הלא כל כך וותיקה על הכוכב שלנו עדיין זקוקה לקסם כדי להתגבר על המוסרות שהיא עצמה קבעה. יתחולל קסם כזה או אחר כדי שהנסיבות ישתנו מהטראגי לשמח, זה המרוצה מהתוצאה.

נראה שהיום כמות האנשים המקסימים את סביבתם הקרובה או הווירטואלית יוצרת חברה חדשה – כת המקסימים. ואבוי הם גם צריכים לספק את הסחורה, ברגע שהוכרזת מקסים חלה עליך החובה להקסים, לא קל. פעם קסם היה אירוע מכונן, התגלות משנה תודעה. יש אפילו כאלה שנכנסו דרך פרצה קטנה ואפלה לגן קסום ודרך פתח בקיר לעולם אחר של טוב ויופי. כרגע, הנורמלי הוא קסום, השאר די מבעית.

 

לא, לא שכחתי את רגעי קסם הקטנים שמתרחשים כל הזמן וקצרה היריעה. מתוך ארגז הכלים הקוסמיים הייתי שולפת את המטה הקצר, זה שבתנועה עדינה שבעדינות מוציא מים מהסלע, חוצה את הים, הופך פיל לזיקית, הודף שודדי ים אכזריים ו"עושה" מוסיקה. בנגיעות קלילות ופיזור האבקה המוזהבת על ראשיהם של כל הסובלים ו…פוף …חרישי ישמע, אור זהבהב יאיר הילה עגולה של אבק קוסמי, המעוות יתיישר, הטובע יצוף והכאב יעלם. אמן.

☼ עוד מאת אנטיילד מארח: טל סופיה ← סוד

  1. 1
    שבת 07.11.2015, 17:31

    יוצא מן הכלל, כשרון גדול המילים יפות המוסיקה בקצב,, התוכן מעניין,
    קסום,