יותם הדר

מתעניין בעיצוב, טיפוגרפיה, טכנולוגיה, תהליכים, הקשרים, רעיונות קטנים, הומור במקומות לא לו, ממים (memes), תרבות פופולרית, חומוס, פיצה, חתולים - והקשר ביניהם. למד בבצלאל, מלמד בשנקר. נוטה להתלבט.

8 רשומות מאת יותם הדר

קיץ 2013 – קייטנות עיצוב גרפי

הקיץ בפתח, וגם השנה כמו בכל שנה הוא מביא איתו – ניחשתם נכון – קייטנות עיצוב גרפי! רובן באירופה, נמשכות שבוע-שבועיים במהלך יולי-אוגוסט, ומתהדרות במדריכים מהשורה הראשונה של עולם העיצוב. רוב הקייטנות הסדנאות מתמקדות בטיפוגרפיה ועיצוב גרפי "קלאסי" ומיועדות למספר מצומצם של סטודנטים לעיצוב, בוגרים טריים ואנשי מקצוע הנבחרים על […]

"The aim of the various grants is to stimulate contemporary visual art“

נניח ואת או אתה הולנדים; והלכתם ללמוד אמנות; או עיצוב; או אדריכלות; וסיימתם את הלימודים; ויש לכם תיק עבודות נאה; הקרן ההולנדית לאמנויות חזותיות, עיצוב ואדריכלות (Fonds BKVB) תשמח להעניק לכם קצבה של 7500ש"ח בחודש; במשך שנה שלמה; שזה כמעט ₪90,000. ונניח שעברו כמה שנים; ופתאום יש לכם רעיון לעבודת […]

pay per greyscale – מנגנון הפרסום של מגזין דוט-דוט-דוט

דוט-דוט-דוט (ויקיפדיה / אתר רשמי) היה מגזין הולנדי/אמריקאי לענייני "אמנות-עיצוב-מוזיקה-שפה-ספרות-ארכיטקטורה" שיצא לאור בין 2000 ל-2010, לאורך 20 גליונות. מקימיו היו המעצבים הגרפיים סטיוארט ביילי ופיטר בילאק. בנוף מגזיני הכרומו המוכרים של עולם העיצוב, ד-ד-ד היה נטע זר אוונגרדיסטי; בפורמט צנוע וחסכוני, טקסטואלי וחף מצבע לרוב אורכו, בעל עיצוב בסיסי וגס […]

כרזה למוזיאון ואן-אבה, איינדהובן
יאן ואן-טורן (1971)

בשנת 1971 (שנה אחרי עטיפת התקליט של טרטקובר מהפוסט הקודם) התבקש יאן ואן-טורן (Van Toorn), מעצב גרפי, איש אקדמיה ותאורטיקן עיצוב הולנדי לעצב כרזה לרגל תערוכה חדשה המציגה את הרכישות האחרונות של מוזיאון ואן־אבה (Van Abbemuseum) לאמנות מודרנית באיינדהובן. על הכרזה, המודפסת בשחור ואדום, מופיעה בכתב־יד מרושל, כברשימת מכולת, רשימת […]

עטיפת התקליט "מלכת אמבטיה",
דוד טרטקובר (1970)

בשנת 1970 עלה וירד מבימת הקאמרי המחזה הפרובוקטיבי "מלכת אמבטיה" מאת חנוך לוין. לאחר הורדת המחזה עקב מחאה ציבורית ותקשורתית וגל ביקורות חריגות בחריפותן, הוצא תקליט ובו שירי המחזה. דוד טרטקובר, אז מעצב צעיר בן 26, היה אמון על עיצוב עטיפת התקליט, והפתרון אותו הציע, היה חריג ופרובוקטיבי כמו המחזה […]