הפסקתי לחלום

באנר פרסומת של חברת מטבחים משך את העיניים שלי בכמה אתרים. רצף מרשים כזה של סימני קריאה תקיפים בסופם של משפטים, לא ראיתי מאז הצבא. כשהזכרונות שלי לובשים מדים אני רואה בסיסים צבאיים מקושטים באמרות שפר שבסופן סימני קריאה: "חייל שפר הופעתך!"’ "הבסיס הוא ביתך, שמור על נקיונו!" ו"אל תזרוק בדלי סיגריות!". כשהזכרונות שלי לובשים מדים אני רואה רס"רים, אני רואה טנקים, אני רואה מלחמות.

טוב היה אם משפטי סימן הקריאה היו נשארים בבסיסי צה"ל ובפקודות צבאיות, מופרכות יותר או פחות. יותר מכל סימני הפיסוק האחרים הפך סימן הקריאה באינטרנט לתמרור, שלמרבית האבסורד מי שמניף אותו הוא הכותב עצמו, המעיד על עילגותו של הכותב. סימן הקריאה הפך לדרך התמודדות קלה עם היכולת המוגבלת למשוך את תשומת לב ההמונים ברשת, ונראה כקול צעקה נואש של מי שלא מסוגל לתרגם מחשבה מקורית למילים.

הפרסומת של חברת המטבחים צועקת סימני קריאה כמו נכתבה על ידי צוות מוחות חשיבה של גדודי טוקבקיסטים נזעמים או על ידי חבורת רס"רים קשוחים במיוחד. כמקובל בבאנרים מסוג זה, מתחלף בו בלופ רצף משפטים. להבדיל מפרסומות רבות אחרות שמאיימות עלינו אבל מסתפקות בסימן קריאה אחד או שניים, כאן השתלטו סימני הקריאה על המשפטים והפכו לחגיגת ציוויים לא נעימה:

do-it

אני לא אוהבת כשצועקים עליי וגם מתקשה עם עלגות כמו למשל זו המופיעה במשפט "שירות מעצב עד הבית!". אבל, כשהציוויים השתלטו עלי הפסקתי לחלום והחלטתי ללחוץ על הבאנר ולהכנס לאתר כדי לראות האם ישנה התאמה בין שפת הפרסומת לשפה בה האתר כתוב.

היתה. לזכותם של כותבי הטקסטים באתר יאמר שהם עשו הכל כדי לגרום לו להגיע לתוצאות גבוהות במנוע החיפוש של גוגל באמצעות מילות מפתח.

לא נגעתי אלא רק הוספתי את סימוני הצבע. פסקה אחת מיני רבות –

highlight

ועוד ועוד ועוד – מטבח, עיצוב, סגנון. מילות מפתח שמודבקות אחת לשניה במשפטים מסורבלים החוזרים אחד על השני מבלי לחדש ומבלי לומר דבר. מה זה חשוב, מי שקורא את מילות המפתח זה מנגנון הסריקה החכם של מנועי החיפוש. לעומתו ציבור הגולשים יכול להתפס כמטומטם.

☼ עוד מאת אפרת שהם ← יום יום

  1. 1
    שרון
    יום חמישי 10.12.2009, 23:01

    מעולה!
    תמשיכי ככההההההההההההההה!!!!
    את ע-נ-ק-י-ת !!!!!!

  2. 2
    אפרת
    יום שישי 11.12.2009, 10:27

    תודה. בטח אמשיך.

  3. 3
    יותם ס.
    יום חמישי 24.12.2009, 19:53

    אני חייב להוסיף שכל ענייני הקידום אתרים ממש דוחה אותי. אני באמת לא יודע אם להאמין לאינפורמציה שמופיעה היום באתרים. כל מה שיכתבו זה כדי שגוגל יגיע אליהם או כדי שתרצה לקנות את מה שהם מוכרים.

  4. 4
    מאור ברנדה
    יום חמישי 24.12.2009, 19:57

    יותם- יש יוצאים מן הכלל כגון ויקיפדיה אבל באופן כללי אני מסכים ומחכה ליום שגוגל ישנו את מערך האלגוריתמים שלהם כדי שיוכל לזהות מתי האינפורמציה מהימנה ומתי לא. אולי אפילו שיבנו רובוטים שיזהו אם האתר מעוצב בצורה יפה או לא ולפי זה ייתנו דירוג גבוהה יותר לאתרים עם הממשקים היפים!

  5. 5
    מאור ברנדה
    יום שני 20.09.2010, 19:39

    היום נתקלתי בזה:
    http://serviceman.co.il/psy.html
    WTF
    ספרתי 25 פעמים מילה מסויימת. האם תצליחו לגלות מהי המילה הזאת?…