אסתטיקת הממשק של תורת הגזע

אתרי ההיכרויות מתמודדים עם בעיית צבע העיניים השכיח ביותר בעולם – חום – ושואפים לדיוק מקסימלי בתיאור העצמי או בתיאור סט התכונות הנדרשות מבן או בת הזוג האפשריים. אפשר לראות בכך שאיפה למצויינות של מאפייני האתר בעידן הספציפיקציה, ואפשר לראות בכך עוד פיצוח מופתי של נוסחת הרצונות הרומנטיים וכימותה לפרמטרים נוקשים. ואפשר גם לא.

קופידון וג'י דייט

באתרים קופידון ו־Jdate (תמונה מימין) מבקשים לבחור בין חום, חום כהה, ירוק חום וחום ערמוני מתוך שתי מניפות צבעים עשירות, מרשימות וזהות המעידות כנראה על שיתוף פעולה תכני בין אותם אתרים.

ב־loveme ממשיכים את קו הספציפיקציה עם אפשרויות בחירה בין חום, חום בהיר, חום כהה, וירוק חום. ב־gaypal, הכרויות לגייז, מבקשים לבחור בין חום, חום כהה, דבש, וירוק חום. ב־שניים שהם אחד, אתר היכרויות לדתיים, מצניעים לכת ומבקשים לבחור רק בין חום לדבש. ב־look4love אפשרות הבחירה מצטמצמת לחום או לחום כהה, ובכפיות מבקשים לבחור בין חום לירוק חום. בגברת ובשידייט, אתרי היכרויות ללסביות, מסתפקים בחום. כך גם בהומוסקסואל, אתר היכרויות לגברים בלבד.

באתר החצי השני, היכרויות לאקדמאים ולסטודנטים, מיזם משותף של אוניברסיטאות וחברות עתירות ידע, כך על פי הכתוב באתר, שומרים על איפוק מושכל ביחס לבחירת צבע העיניים ומבקשים לבחור בין חום לחום ירוק. עם זאת, אתר זה מבקש באופן אקסלוסיבי מהקהל המשכיל, האיכותי, האנין והמפולח שלו, לסמן מתוך כמה אפשרויות את צבע עורו.

צילומסך של האפשרויות לגוון צבע העור באתר <b>החצי השני</b>

על אפשרויות הבחירה של צורת הגולגולת ומידתה, כל אתרי ההיכרויות הישראליים ויתרו. בכל זאת, יש גבול.

☼ עוד מאת אפרת שהם ← הפסקתי לחלום

  1. 1
    עינב
    יום רביעי 02.06.2010, 12:08

    YNET יש את זה

  2. 2
    רן עופר
    יום רביעי 06.07.2011, 8:34

    חחח….
    חתיכת תחקיר עשית כאן
    בדקתי בשבילך את האתר פו"פנאי שם אני רשום (http://www.popnai.co.il( ושם גם מצויין רק צבע חום.
    בתור פנוי אני חושב שזה מספיק , גם ככה אף אחד לא באמת בוחר בן זוג לפי צבע העיניים….