גאים להציג: אנטייטלד אובג'קט

כבר שלוש שנים אנטייטלד הוא קול מיוחד באינטרנט הישראלי: קבוצת יוצרים שעושה, חושבת ומביעה את עמדתה סביב נושאים הקשורים לתחומים היצירתיים – עיצוב, אמנות, כתיבה, חינוך, תרבות וכל מה שמסביב, שזה בעצם הכל.

היום מתחיל פרק חדש בקורות החיים שלנו: אנטייטלד אובג'קט – גיליון פרינט שנערך, עוצב והופק על ידי כנופיית אנטייטלד ולראשונה מציג ראיה ממשית לקיומו של המגזין הקבוצתי הזה.

ההחלטה להדפיס הייתה יותר רגשית מאשר מושכלת. אפשר לומר שפשוט רצינו להרגיש משהו אמיתי ביד, לחוש ולהריח אותו. התנסויות קודמות, כמו קורס בבצלאל בהנחיית ענת קציר שעסק בהפקת גירסת פרינט לאנטייטלד והציע טווח רחב של פורמטים ורעיונות, ויוזמות מקבילות, לתערוכה של אנטייטלד למשל, דירבנו אותנו והניעו תהליך שבסופו מצאנו את עצמנו רכונים מעל מכבש דפוס וצופים בגיליונות נייר מוטחים בזה אחר זה.

בחרנו לקרוא לגיליון היום הראשון, ולבנות אותו סביב תחילת שנת הלימודים האקדמית – כך הוגדר קהל היעד של הגיליון, תפוצתו וגם הדדליין שלו. בנוסף, הידהד הנושא את "היום הראשון" שלנו בעולם כחפץ ממשי, ומהמחשבה הזאת נולד השם – אובג'קט.

אנטייטלד אובג'קט

תהליך העבודה היה מאתגר, אבל להפתעתנו הלך חלק. הרבה ספקות ליוו אותנו – איך נשיג תכנים בזמן כל כך קצר? איך נגייס מפרסמים שיאמינו בנו ויממנו את הדפסת הגיליון? איך נצליח להעביר את הדינמיקה שקיימת במגזין הדיגיטלי במוצר פרינט חתום וסגור?

לשאלה הראשונה קיבלנו תשובה כמעט מיידית – לקול הקורא שהוצאנו נענו חברי אנטייטלד רבים, ותרמו עבודות מוצלחות שנוצרו במיוחד לטובת הגיליון. חלק מהיוצרים בחרו לעסוק באופן ישיר בנושא היום הראשון דרך זכרונות ותובנות, וחלק בחרו להתייחס להיבט הפיזי של הגיליון. לצד חברי אנטייטלד, פנינו למספר יוצרים אורחים שניראו לנו מתאימים לנושא הגיליון, כמו אורי גרשוני וגיא מורג צפלביץ'. הוספנו פורמט חדש של דיאלוגים בין חברי אנטייטלד למחשבות ולמעשים המוכרים, והוא מדגים בצורה טובה את הסינרגיה וחילופי הדעות באנטייטלד הדיגיטלי.

הרבה מהחלטות העריכה והעיצוב של הגיליון נבעו מהרצון לעשות אותו פתוח וגמיש יותר: לעצב אותו כמחברת, למשל, כחפץ שמזמין התערבות; להעלות גירסה דיגיטלית מקבילה לכל מחשבה ומעשה בגיליון, שתאפשר תגובות ותיצור דיון מסביב לאייטמים השונים; ולשבץ ציטוטים ממחשבות שהופיעו בעבר כהערות שוליים בצד הטקסטים הראשיים המשמשים כשכבה נוספת של דיאלוג מתמשך לאורך כל הגיליון.

תודה לצוות הנפלא שעבד לילות כימים על העריכה, העיצוב וההפקה של הגיליון – גילי זיידמן, מעין פוס ונעם חן. לטליה ואברהם, האמא והאבא של אנטייטלד. לכל מי שתרם תכנים למגזין, לנדב ברקן על האייקונים המופלאים. לאבנר פינצ'ובר, מירב פרץ, יותם הדר, מיה דבש, עדי אהרוני ויעל אייזנר שעזרו בעריכה, העירו הערות ונתנו עצות. תודה מיוחדת ליובל סער על העזרה והליווי הרוחני של התהליך.

הגיליון יופץ בחינם ברחבי הארץ בשבועות הקרובים, ותוכלו למצוא אותו גם במקומות מסוימים כמו חנות הספרים המגדלור, חנות העיצוב אסופה, ובארוע ההשקה שיתקיים בקונטיינר בנמל יפו, בשבת ה-27.10 בשעה 18:00.

☼ עוד מאת מאיר סדן ←               

  1. 1
    יום רביעי 24.10.2012, 1:40

    להעלות תמונה של הגרסא המודפסת של האתר הוירטואלי זה כל כך מטא. לייק.

  2. 2
    יום רביעי 24.10.2012, 10:15

    איפה משיגים בירושלים?!

  3. 3
    מעין פוס
    יום רביעי 24.10.2012, 13:03

    בצלאל, האוזן, אוגנדה… משבוע הבא.

  4. 4
    טל אסף
    יום ראשון 28.10.2012, 13:20

    למי שלא יכל להגיע להשקה… האם ניתן להשיג את המגזין (בתל אביב)?

  5. 5
    מעין
    יום ראשון 28.10.2012, 13:27

    אפשר להשיג בחנות אסופה בפשפשים ובחנות המגדלור בגן החשמל